Luigi
    Hej,

    För 3 år sedan gick jag i ett annat program än vad jag gör nu, och då skrev jag en argumenterande text och skickade in den till urkund som vanligt. Detta år ska vi skriva en argumenterande text och då funderar jag på att skicka in samma, trots att den gått igenom urkund. Det är väl OK att återanvända sin text enligt skolverket?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Om du av Skolverket fick svar att det är ok, säger vi på Fråga SYV inte emot!;)

    Ang. Vad som är Plagiat och vad som inte är det, är det inte alltid så lätt att svara.

    Jag tänker också så här: om Du får 3 år sen skrev en text, så kan du nu, tre år senare skriva en ännu bättre text! Varför skicka en gammal text?

    mvh

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare