Anonym
    Hejsan! Skolstarten närmar sig och det ska bli mitt första år på gymnasiet. Jag kom in på mitt andrahandsval och jag är rätt så säker på att jag svarade ja men att jag står kvar som reserv på mitt förstahandsval. Mina andra kompisar som har sökt andra skolor har fått hem brev från sina gymnasium. Jag har inte fått något brev från min skola. På Gyantagningen står det fortfarande kvar mitt antagningsresultat och under informationen om när jag börjar står det "ditt svar är låst för ändringar" och "ditt svar är behandlat" i grönt. Jag vet att vissa skolor inte skickar ut brev men jag blir så orolig. Min fråga är då om det skulle vara så att jag på något sätt tackat nej till min gymnasieplats, skulle man få det bekräftat på något sätt? tex att antagningsresultatet skulle försvinna bort från sidan

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Mitt råd är att du kontaktar gymnasieskolan där du är antagen och frågar om du är med på listan som skolan fick från antagningskansliet. Du kan då också passa på och ställa andra frågor - t.ex om när uppropet blir!

    Studie- och yrkesvägledare