JJ12

    Jag har F varning i Matte2b då jag inte klarat något prov. Jag har hel kurs prov i ämnet nu i maj. Är det möjligt att få godkänt ändå? Typ B-A nivå. Jag vet att det kommer vara svårt men jag vet också att jag klara det då det endast är April nu. Ända anledningen till att jag har F nu är på grund av att jag va deprimerad osv. Men det kan va vara möjligt eller.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Betygssättningen är lärarens kompetens. Som SYV sätter jag inga betyg och i min utbildning ingick inte kunskap om betygssättningen. Dock vet jag av erfarenhet att det stora slutprovet (i slutet av kursen) t.ex NP, nationella provet är väldigt viktigt. Ett sådant prov omfattar hela kursens innehåll och väldigt ofta sätter lärarna samma betyg på hela kursen som på det stora slutprovet t.ex NP, nationella provet. Mer information om betygssättningen kan du få från den undervisande läraren.
    Lycka till med provet och med alla dina studier!

    Studie- och yrkesvägledare