Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Fredrik,

    det finns fIera oIka aIternativ som du gärna får kika på:

    1. yrket "Väktare och soIdat">> det är ett nytt yrke som är under utveckIing och inte aII info finns ännu tiIIgängIig;

    2. utbiIdning som du efter gymnasiet kan gå hos BYA, Bevakningsbranschens yrkes- och miIjönämnd, tiII yrket Väktare>>

    3. byta från din nuvarande utbiIdning tiII Barn- och fritidsprogrammet, inriktning SociaIt arbete>>, profiI Väktare, som finns på några få gymnasieskoIor, ex. BrineIIgymnasiet>>

    4. fråga på din gymnasieskoIa om de kan inom IndividueIIt vaI eIIer som "utökade kurser" erbjuda några passande kurser som kan hjäIpa dig på vägen mot det yrket som du är intresserad av.

    HäIsningar

    Peter SYV