Linn
    Går i samhällsvetenskapliga programmet och undrar hur många meritpoäng jag totalt har om jag har läst modernaspråk steg 3 och 4, samt eng 7? I mitt program måste jag läsa moderna språk 200 poäng och eng 5,6, men det spelar ingen roll vilket steg jag läser modernaspråk. Programmet jag tänker läsa på högskolan kräver:

    Grundläggande behörighet +
    Matematik B och Samhällskunskap A.
    Eller:
    Matematik 2a / 2b / 2c, Samhällskunskap 1b / 1a1+1a2
    (OB 5)

    Får jag full meritpoäng, dvs 2,5 när jag söker in? och vad innebär OB 5?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du får Max i merit, som är 2,5.

    OB 5 betyder Områdesbehörighet 5. Det är inte viktigt att förstå sig på, du behöver inte tänka på OB5 alls.

    Studie- och yrkesvägledare