Hej Emelie!

    Utökade kurser är ett UNDANTAG. Det är rektor på ditt program som bestämmer om en viss elev får läsa en eller flera utökade kurser.

    På vissa gymnasieskolor säger de på förhand att ingen för låsa någon utökad kurs. På andra är det upp till rektors beslut. Ofta kan SYV på din skola svara på frågan om hur det är just på din skola.

    Men den saken är säker att ingen eLev kan självmant bestämma att läsa U-kurser, utan det beslutet fattas av skolans personal (oftast av rektor).

    Vänliga hälsningar

    ANNA