Daniel SYV

    Hej Emma,

    Ja, eng6 och 7 är motsvarande kurser för eng B och C, vilket syns också i Tabellen för utbyteskomplettering>>>:

    och man får räkna in nya/högre betyg i stället för gamla/lägre betyg - när det gäller "motsvarande kurser".

    Hälsningar

    Daniel SYV

    VG betyg motsvarar i dagens betygssystem "C". Därför kommer det bli höjning även om du får B betyg. Men A betyg är givetvis bättre, eftersom det ger mer höjning. Lycka till på prövningen!