Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    juristprogrammet är i Sverige utbildning på universitetsnivå och kräver att sökande har Grundläggande behörighet till högskolestudier + också godkända betyg i gymnasiala kurser Samhällskunskap 1b och Historia 1b. Du bör få din utländska utbildning bedömd av UHR, se uhr.se/bedomning-av-utlandsk-utbildning
    Utifrån UHR´s bedömning vet du sedan om du behöver komplettera innan du kan delta i konkurrensen om utbildningsplats på juristprogrammet på ett svenskt universitet.

    Studie- och yrkesvägledare