magnus
    hej jag vill i framtiden bli fastighetsmäklare så jag kollade på utbildningen i högskola väst trollhättan och där stod det att man måste vara godkänt i matte C och det är jag inte så min fråga är kan jag få upp den betyget i komvux?

    tack i förhand

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Magnus,

    det är matte 3 du behöver bli godkänd i. "Matte C är en gammal kurs som inte längre finns". Det är helst matte 3b som du behöver få godkänt betyg i; men även matte 3c går bra. Dock är c-spår mer inriktat mot naturvetenskap.
    Och ja, svar på din fråga är Ja! om du inte på gymnasiet fick godkänt betyg i matte 3, kan du få det på komvux; eller skaffa dig kunskaper genom självstudier och göra en prövning.

    Hälsningar

    Mikael SYV