Åsa
    Hej!

    Nu är det en vecka kvar tills gymnasiet börjar och jag är antagen till min tredje hands val vilket är Celsiusskolan i Uppsala. Jag tog Samhällsprogrammet men tog ingen idrotts val.
    Jag undrar om Celsius gymnasiet är bara en idrotts gymnasium och att man behöver välja nån idrotts grej?
    Går det flera personer som vill inte kombinera idrott med sina studier?

    Tack!

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Åsa,

    du är Antagen till >>>celsiusskolan och du undrar om idrottskurser. Enligt vad vi vet så är det frivillig Idrottsprofil, dvs vi tror elever kan välja andra kurser än idrottskurser.

    Idrott-och-hälsa 1 är en Obligatorisk kurs. Men det är den på alla nationella gymnasieprogram. Andra idrottskurser är valbara/frivilliga.

    Men du kan alltid kontakta skolan direkt. Upprop för dig blir måndagen 21 aug. kl.9.00 enligt info på skolans hemsida. Du kommer på uppropet eller under dagarna efter få mycket info. Du kommer att få möjlighet att ställa frågor till skolans personal.

    Mycket info finns på skolans hemsida.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA

    SYV-besökare SYV

    Hej!

    det går bra att gå Celsiusskolan utan idrott profil;

    man väljer då de individuellt valbara kurserna i åk 2 och 3 dvs 1kurs per läsår. :)

    Med vänlig hälsning

    Studie- och yrkesvägledare