Pari
    Hej!
    Vill läsa till apotekstekniker, vad är behörigheter för detta? Enligt de som jag fått (( är inte helt säkert om dem stämmer)) är bara betyg C som lägsta godkänd betyg för svenska som andra språk, matte, och engelska som gäller?
    Stämmer det??
    Svenska som andra språk 1 har jag D betyg redan, går det bra om jag får C eller B i Svenska som andra språk 2?
    Eller vad ska jag göra för att inte får något problem?
    Kan man samla gymnasie poäng och har praktik som är obligatorisk samtidigt? Eller måste yrkeserfarenheten vara efter gymnasiet?
    Tack
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    För närvarande finns det Fyra yh till apotekstekniker >>

    vilken/vilka  av dem är du intresserad av?

    I behörighetskraven på Lernias utbildningar står det, mycket riktigt, " lägst betyget C" på vissa kurser och om du har D är du, formellt sett, inte behörig men du kan komma in i "fri kvot". Sök! Uppge alla dina meriter och du kan också försöka göra prövning i kursen för att höja ditt betyg.