Felicia
    Hej! Jag undrar angående tidigare antagning till Göteborgs universitet offentlig förvaltning så står det att vt19 urval1 att det är 12 st var antagna & 62 st blev reserver, urval2 var det också 12 st som blev antagna & 20 reserver. Betyder detta att dem inte tagit in några i andra urvalet eftersom det 12 i båda urvalen. Är det då ytterligare 12 st som blivit antagna eller är det att ingen tackat nej till sin plats och inga reserver kom in i urval2?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Felicia,

    kontakta gärna de som jobbar just med antagning till den utbildningen som du är intresserad av. Du kan t.ex ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 på tel.tid kl.9-16 på vardagar; du kan också fråga Antagningsgruppen på Göteborgs universitet. Kontaktuppgifter till antagningsgruppen kan man få via växel på Göteborgs universitet; ibland kan även Antagning.se ge uppgifter till antagningsgrupper på vissa lärosäten, så fråga gärna där också - om du kontaktar dem.

    Allmänt gäller
    Det spelar ingen roll hur många som tackade Nej vid förra antagningsomgången. Det kan bli väldigt annorlunda nu, framöver. Man kan inte utgå ifrån att "så här brukar det vara" för att antagning görs om varje gång från "noll"; nya sökande  söker med "nya betyg"; antal utbildningsplatser kan också ändras.

    vänligen
    Julia syv