Hej Caroline,

    jag tänker på din ålder - 20 år - och tror att du har fått Examensbevis (och inte ett slutbetyg), stämmer det? Om du tog studenten år 2014 eller senare - då läste du mot Examensbevis. Och i så fall är det endast engelska7, moderna språk 3 och 4 samt "högre kurser" i matte som kan ge dig meritpoäng>>.

    De "gamla" områdeskurserna är meriterande för dem som fick Slutbetyg (det var senast 2013 som de gick ut gymnasiet). jag tror du är för ung.

    Men hör gärna av dig igen om det är så att du trots allt gick ut 2013 och har fått Slutbetyg.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Okej tack för svaret, men räknas engelska 7 som 1 meritpoäng då?
    • : och vet du hur man kan räkna ut sitt totala poäng om man har mer är 2500p? Jag har nämligen 2800 och har sökt in till ytterligare 3 kurser Mvh :)
    • Ludmila : Det är olika regler för dem som har Slutbetyg och dem som har Examensbevis. För att kunna svara på dina frågor måste man vara säker på om du har Slutbetyg eller Examensbevis och även vilka kurser som i så fall liggen utanför programmet (i examensbeviset är de markarade med "U", utökad kurs).