Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Solyana!

    Det finns idag 11 Thoren Business gymnasieskolor>> och på 6 av dem finns HA-programmet>>

    Thoren Business gymnasieskolorna har engagerade lärare och nöjda elever, omdömen om de skolorna visar på att eleverna trivs.

    Det som är ganska unikt för just Thoren Business gymnasieskolor och som vi på Fråga SYV tycker är jättebra - är att en elev på Thoren Business, oavsett vilket program man läser på, har möjlighet att att prova-på Ungt Företagande (starta och driva eget företag under gymnasietiden). Även om man sedan inte satsar på att bli egen företagare>> är att driva UF en mycket värdefull erfarenhet.

    Är du intresserad av att veta mer om UF, läs gärna på GymnasieGuiden.se, snabblänk är här>>

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar & trevlig sommar!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    angående Thoren gymnasieskolorna... Något som är utmärkande för TBS är att de erbjuder APL (arbetsplatsförlagd lärande) på alla sina program och att de samarbetar i stor utsträckning med näringslivet t.ex. via "case" (verklighetsbaserade studier) och anordnar föreläsningar som ges av representanter från arbetslivet.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte