Marcus
    Hej!

    Går rakt på sak och kanske en konstig fråga men endå!(;
    Om man går vvs och fastighets programmet lär man sig allt från början då? Eller förväntar sig läraren/lärarna att man ska ha en del kunskap innan man kommer? Kan inte mycket om vvs, men vill givetvis lära mig! Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus!

    Du behöver inte kunna någonting om VVS, när du söker VVS- och fastighetsprogrammet på gymnasiet. Du får lära dig allt från början.

    Du behöver inte vara orolig för att du inte har kunskaper i VVS. Det är nästan inga elever som kommer från grundskolan, som kan (med undantag med några väldigt få som kanske praktiserade eller sommarjobbade på ett VVS företag, men de är inte många).

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare