Hakim
    Hej!
    Jag gick nyss ut nian i en skola i Stockholm, och har sökt till några gymnasium här runtomkring.
    Dock har det kommit fram nu att jag ska flytta till Småland under sommarlovet någon gång snart(inom den kommande veckan). Jag har bara sökt till en skola där borta, bara för säkerhets skull ifall att jag skulle flytta. Trodde inte att vi faktiskt skulle flytta.

    Men nu ska jag det och jag är inte säker om jag kommer in på just den skolan. Har bara sökt till en linje dessutom, så har bara ett alternativ till skola i Småland.
    Med mina betyg och hur pass populär just den linjen är, är chansen liten att jag kommer in.

    Skulle göra ett sent gymnasieval, men det står på gyantagningen.se att den skulle skickats in senast 9:e juni. Så det är ju inte ett val heller.

    Vad gör jag nu? Kommer troligen inte in och vill fortsätta gå i skolan till höst. Snälla hjälp, tack i förhand.
    • Melina : Hej!
    • Anna : Har det löst sig? Om inte, hör av dig igen. Ställ helst en Ny fråga i så fall och förklara hur din situation ser ut nu. Vi ska försöka hjälpa dig! Lycka till! Anna, SYV på Fråga SYV

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Hakim!

    Gyantagningen.se gäller endast stockholm.

    Så det du behöver göra är att vända dig till antagningskansliet i småland, genom dom kan du sedan göra ett sent val. Kanske är det så att det finns skolor och program som har lediga platser? Det bästa är att höra direkt med det antagningskansliet.

    Här hittar du kontaktuppgifter till samtliga antagningskanslier: http://antagningskanslier.se/

    Jag är osäker på vilket antagningskansli som är aktuellt för dig, det beror på var i småland som du ska flytta.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare