Mikaela
    Jag läser utredningskriminologi på högskolenivå och ska ha en praktik-period på 9 veckor efter sommaren 2020. Jag har sökt runt som en galning på polisens hemsida etc, men hittar inte vem jag kan kontakta gällande detta. Jag vill helst ha min praktik hos polisen i Luleå och är framförallt intresserad av utredningsarbete och arbetet med utsatta brottsoffer. Så, vart söker jag/vem kontaktar jag? Vill ju inte störa fel person i deras viktiga arbete. Sedan undrar jag om de vill ha CV och personligt brev när det gäller en praktikplats, eller är det att "övergöra" det hela? Borde man bara maila någon och fråga om de tar emot praktikanter?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kan du fråga personal på din utbildning om hur deras studerande brukar söka praktikplats?
    Det finns inte några strikta regler om hur man söker praktikplats... Jag tycker du kan skicka Mail till polisens personalavdelning om att du vill söka praktikplats och du behöver veta Hur du kan göra det.

    Studie- och yrkesvägledare