melis

    hej! Förra våren (VT2018) var intagningspoängen väldigt låga till läkarprogrammet (BII gruppen) tex i göteborg: 21,6 och umeå: 21,33. Jag tänkte kolla om man vet varför det var så? Är chansen stor att det är ungefär samma denna vår(VT2019) också? Eller kan det höjas stort jämfört med förra våren ändå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Att antagningsgräns brukar vara lägre till vårterminen beror troligtvis på att färre personer söker: gymnasieelever läser fortfarande fram till juni då de får ut sina examensbevis men hur det blir i år eller längre fram, är det ingen som vet på förhand.

    Studie- och yrkesvägledare