SYV-besökare SYV

    hej Elin, som systemet med lärarutbildningar är uppbyggt idag - så behöver du skaffa dig Grundlärarexamen med inriktning mot åk 4-6. Se ex. på en sådan utbildning - www.hb.se/Utbildning/Program-och-kurser/Program-HT-2017/Grundlararutbildning-med-inriktning-mot-arbete-i-grundskolans-arskurs-4-6 och ett annat ex. https://gul.gu.se/public/courseId/73277/publicPage.do

    Och behörighet till en sådan utbildning är: Grundläggande behörighet till högskolestudier och särskild behörighet:godkända betyg i Matematik 2a eller 2b eller 2c, Naturkunskap 1b eller i 2 kurser Nk 1a1+1a2, Samhällskunskap 1b  eller i 2 kurser, Sh 1a1 +1a2.

    • : Jag går linjen natur på gymnasiet, får jag med allt då eller måste jag läsa till extra?
    • Anna : Går du Naturvetenskapsprogrammet eller Naturbruksprogrammet? Båda NA och NB kan kallas för "natur"... :) !
    • : Naturvetenskapsprogrammet :)
    • Anna : Alla de kurser som krävs ingår som obligatoriska i Naturvet.programmet - det är bara att se till att få godkända betyg!
    Läs alla kommentarer