Mikael SYV på FrågaSYV

    Vilken skola söker du till?

    Enligt våra uppgifter erbjuder Kungsgårdsgymn lärling på HA. Varför du inte ser det på antagnings sida är svårt att säga. Jag försöker få svar på det men det är söndag idag... Så det är tidigast imorgon som vi kan få fram svar.

    Du kan göra ansökan idag till vanlig HA på Den skolan. Ändring till lärling kan man göra sen.

    • : Kungsgårdsgymnasiet i Norrköping
    • : Tack men jag har redan hittat det! Men jag har en annan fråga om man vill jobba i butik som säljare eller jobba på lager vad ska man välja då? Administrativ service eller handel och service??
    • Mikael : Handel och service.;)
    • Liselotte : jag skriver nu ett nytt svar till dig. L: :)
    Läs alla kommentarer
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Marcus!

    Om du vill jobba som Säljare i butik eller på lager - så är det i första hand inriktning "Handel och service" på HA programmet som du bör välja. Se programplan för HA här>>

    Men det är ingen katastrof om du läser den andra inriktningen, dvs "Administrativ service" och speciellt inte om du vill joba på lager eller som logistiker/speditör.

    Om du vill jobba på lager, är det mycket bra att försöka ta truckkort för att på större lager kör man truck. Det är också mycket fördelaktigt för dig (lättare att få jobb) om du tar B-körkort. Det kan ibland vara ett krav att ha B-körkort för att få jobb som säljare i butik eller för att jobba på lager.

    Läs om yrken inom Försäljning, inköp & marknad - på www.framtid.se

    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier och ditt gymnasieval!

    L.

    P.S: alla blåa ord i våra svar är klickbara länkar. :)

    Liselotte