Mikael SYV på FrågaSYV

    På VO läser du en mindre kurs i Historia, som är heter 1a1 och är på 50 poäng. För att komplettera upp till Historia 1b, behöver du läsa ännu en till 50-poängskurs, som heter Historia 1a2. Den kan du bara läsa inom Individuellt val eller som en extrakurs (utökad kurs).

    Se i Programplanen för Vård- och omsorgsprogrammet vilka kurser som läses på programmet.

    En bra sida för dig som vill bli Polis är https://polisen.se/Bli-polis/Utbildningen/ och här >> ser du alla Antagningskrav till Polisutbildningen (OBS! i behörighet ingår det bl a att vara simkunnig och att inneha B-körkort).

    Hälsningar

    Mikael SYV