Nabi

    Hej! Jag älskar teknik men egentligen läste jag fel till Vård och omsorg under gymnasiet tiden. Nu pluggar jag till Teknisk basåret för att komma in i byggnads ingenjör men samtidigt tänker jag att detta utbildning kanske inte uppfyller min dröm. Jag älskar att vara på byggplats, rita och bli en bra säljare på marknaden. så nu undrar jag finns det någon annan utbildning som kan leda mig till min dröm? bland annat att få kunskap inom juridisk, ekonomi och teknik. Det kan vara inom YH eller högskola nivå förutom civilingenjörer!
    MVH

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nabi,
    det finns väldigt många utbildningar inom de områden som du är intresserad av.
    Utbud av yrkeshögskoleutbildningar kommer att fyllas på - inom några få veckor, efter beslut av Myndighet för yh i slutet av januari. Alla yh kommer sedan att visas p www.yhguiden.se

    Redn nu kan du få se yh-utb. som redan är bestämda till att få starta i framtiden; ex.
    https://www.yhguiden.se/utbildning/teknikhogskolan/byggledare-uddevalla

    https://www.yhguiden.se/utbildning/teknikhogskolan/geodetisk-maetningstekniker-goeteborg

    https://www.yhguiden.se/utbildning/nbi-nordic-business-institute/juridisk-assistent-paralegal-malmo

    Utbud av högskoleutb. kommer att fastställas till 15 mars - då ansök.period börjar. Det är först då man kan vara säker på vilka högskoleutbildningar som blir sökbara till hösten.

    Kika gärna på yrkespresentationerna på www.framtid.se - finns tusentals olika yrken; och väldigt många av dem ligger inom de områden /på olika sätt/ som du är intresserad av.

    Bästa hälsningar

    ANNA