Lucas
    Hej, jag går första året på ekonomiprogrammet och tycker inte att det är rätt för mig. Jag funderar på att byta till el och energi programmet. Är det möjligt att göra det eller går det inte?
    Jag vill helst inte börja om och gå 1:an igen

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lucas,
    du måste söka till åk1 på EE, El- och energiprogrammet. Du har ju missat alla de yrkeskurserna som "el-eleverna" har läst i ett helt år.
    Att någon rektor skulle ta in dig i åk2 på EE, har jag extremt svårt att tro. Jag tror inte det kommer att gå, men det är inte förbjudet att fråga rektor på EE-programmet. Chansen att du får ett positivt svar är dock tyvärr minimal (obefintlig).
    Hälsningar

    D: