Elin
    Jag började gymnasiet för ett litet tag sen men jag ångrar redan mitt val av skola och vill nu byta till en annan. Skolan som jag vill byta till har dock fullt på den linjen jag vill gå så nu undrar jag: Finns det någon chans att komma in på den skolan ändå? Hur gör jag det? Hur ställer man sig i reservkö?? Det står ca 20 personer i reservkö. Hamnar jag sist på listan om jag skriver upp mig?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elin, tyvärr hamnar du långt bort på reservlistan - kanske inte sist men i alla fall efter alla dem som sökte i tid. För att hamna på reservlistan kontaktar du ditt antagningskansli -därifrån du fick ditt antagningsbesked; om du inte har kontaktuppgifter finner du dem på www.antagningskanslier.se

    om du nu läser på samma program men på en annan skola, kan en chans att byta finnas senare... Till jul eller under sommaren, t.ex. Det kan också hända att du vänjer dig och börjar trivas på din nuvarande skola och om ett tag inte längre vill byta. Det är en stor omställning att gå över från grundskola till gymnasiet ...