Dima
    Hej! Idag fick jag mitt antagningsbesked för mina universitets studier. Jag blev antagen på mitt tredje val och är nöjd med det. Däremot vet jag inte om jag ska stå som reserv till mina två ovanstående val. I ett av de val har jag reservplats nummer 62 och här blev 86 sökande antagna. I mitt andra har jag 55 av 80. Min första fråga nu är hur stor är min chans att komma in om så här många blev antagna?

    Min andra fråga är vad är urval 2 egentligen? Förra året var det antalet antagna till en viss utbildning i urval 1 79 och i urval 2 61. Vad betyder detta? Hur kan så här många bli antagna i urval 2? Är detta urval bara till de som står som reserv? Så hur kan 61 elever bli antagna för jag tror inte det är möjligt att 61 av de 79 som blev antagna i första urvalet, tackade nej till utbildning och då fick 61 som stod som reserv platser. Tänker jag rätt här gällande urval 2 att den är bara för de som står som reserv??

    Grejen är att jag gillar mitt val men är rädd för att ångra mig då mina två andra val är universiteten med bättre "namn" men den är samma utbildning i alla tre universiteten.
    Tack så jättemycket

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Dima,

    Grattis! du kom in på en utbildning som du vill gå! jättebra! Duktigt gjort!

    Du kan då tacka ja till alla alternativ - till din plats där du är Antagen och till dina Reservplatser, om du så önskar. Hur Antagning.se sköter administration kring antagningen är det kanske bättre att fråga just dem - för att det är ju inte vi, utan antagning.se som sköter det. Du kan t.ex ringa till Antagning.se på tel.nr 0771-550720 kl.9 - 16 på vardagar.
    Grattis till din utbildningsplats!
    Vänligen
    ANNA

    • : Jaha. Ok det ska jag göra. tack för hjälpen!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!