Alice
    Hej! Min familj kommer att flytta utomlands efter sommaren. Just nu går jag i tvåan och börjar trean på gymnasiet efter sommaren. jag tänkte att jag kunde plugga på distans men kursen jag läser finns inte på korrespondent gymnasiet : samhäll med media inriktning finns det något jag kan göra? jag vill verkligen flytta med. kan man inte plugga på distans i den skolan man redan går i ? eller något annat? tack :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Flyttar ni på grund av dina föräldrar fick jobb utomlands? Det gör stor skillnad. Det finns en speciell lösning om du flyttar pga föräldrarna fick jobb utomlands.

    Om ni flyttar pga minst en av dina föräldrar fick jobb utomlands, gå in på Den här sidan där info finns om Hermods gymnasiet på distans.

    om ni flyttar av en annan anledning, blir det svårt. Du kan givetvis fråga på din nuvarande gymnasieskola men jag tror inte du får ett positivt svar.