KaK
    Hej! Nu är jag en farmaceut (receptarie, 180 hp) och jag funderar på att studera vidare. Jag har alltid gillat både teknik och medicin och därför vill jag läsa någonting som kombinerar medicin och teknik. Jag kan tänka mig o plugga 2 år till eller max 3 år. Vad finns det för utbildningar och vilken examen de utbildningar till ? Vill gärna ha en masterexamen, eftersom jag redan har en bachelor's degree nu.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Kika gärna på https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=Medicinsk%20teknik&f=6%5B413

    det är en lista på Master program, två års utb., inom med.teknik. Listan kan förändras inför nästa ansökn.period.

    • : Tack för svaret. Nu en fråga från ett helt annat håll.
    • : Vad finns det dör Utbildningar där man får lära sig läkemedelstillverkning eller tillverkning av hudvårdsprodukter ? CSN-berättigade
    • : För*
    • : Få tänker jag på ett program i första hand
    • : Då*
    • Liselotte : Vad fick du för svar från dina lärare och från studievägledare på din receptarieutb.? Dina lärare och studievägledare sysslar med frågor inom just det fältet som du är intresserad av. Vi kan endast hänvisa dig att söka på högskolornas&universiteternas gemensam hemsida www.studera.nu - det finns inte några "hemliga" utbildningar i Sverige, utan alla sökbara utbildningar kommer att presenteras på Antagning.se när ansökningsperiod börjar.
    Läs alla kommentarer