Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Julia,

    det sker förändringar i utbudet av gymnasiala utbildningar och skolorna byter också namn ibland och kan även flytta till andra adresser; därför går det inte att till 100% garantera att alla listor stämmer alltid.
    Här finner du en lista på alla gymnasieskolorna i Göteborg (i skrivandets stund 58 st)
    och här (i skrivandets stund 24 st) - endast de gymn.skolorna i Gbg som erbjuder NA/naturvetenskap.

    Det vi känner till är också att ... Hermods gymnasium i gbg - https://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/hermods-gymnasium-goteborg byter under juli 2019 namn till KLARA TEORETISKA GYMNASIUM VALLGATAN och det finns redan https://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/klara-teoretiska-gymnasieskola-goteborg - som nu heter KLARA TEORETISKA GYMNASIUM GÖTEBORG, som byter namn till KLARA TEORETISKA GYMNASIUM POSTGATAN
    Som jag förstod det, så gäller de nya namnen från 1 augusti 2019. Båda skolorna stannar på samma adresser och kommer erbjuda samma utbildningar (program och inriktningar) - detta enligt de uppgifter vi har idag (den 10 juni 2019).
    Som sagt, sker det förändringar... så det gäller att kika även på skolornas egna hemsidor och så kan man också kontakta just de skolorna som man är mest nyriken på - via e-post eller ringa till dem.

    Hälsningar
    Mikael syv