Martina

    Hej! Hur lång tid har jag på mig att läsa på Komvux med slutbetyg från 2010?

    • Anna : Hej Martina, du ändrade frågeställningen helt, efter det att din fråga var besvarat. Det är mycket bättre att ställa en Ny fråga. Det är också bra att förklara lite mer ... för att ge oss en rimlig chans att ge svar.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag var igår på Skolverkets konferens-om-introduktionsprogrammen och där sades det bl a att varje huvudman får utforma IM enligt lokala behov och möjligheter — att det ställs inte många fasta krav på hur IM utformas... nu blir det elevens rättighet att ha minst 23 undervisningstimmar per vecka men det är inte specifika ämnen utan enl elevens önskemål och vad skola kan erbjuda.

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Martina,

    du frågar "Hur lång tid har jag på mig att läsa på Komvux med slutbetyg från 2010?".
    ***
    Jag är inte säker på vad du vill veta? Är det begränsning i tiden som du kan få studiemedel för?
    eller har du Samlat betygsdokument och vill få ut ett slutbetyg?
    Om man har samlat betygsdokument /läste mot Slutbetyg men fick inte det/ - har man fram till 1 juli 2020 på sig att läsa kurser som fattas och få ut sitt Slutbetyg från komvux.
    ***
    Du får annars gärna förklara mer kring din fråga.

    Vi vill också be att inte ändra frågan efter det att frågan blev besvarat. det blir obegripligt för besökare på sajten - när de läser en fråga och svar som inte "matchar" varandra...

    Vänligen
    ANNA