Student
    Hej!

    Jag funderar starkt på att läsa ämneslärarprogrammet på SU. Min förstahandsinriktning kommer att bli Svenska, Engelska. Chansen finns självklart att jag inte kommer in och jag har ingen aning om hur stor eller liten den chansen är. Jag kommer självklart ha andra-och-tredjehandsinriktningar men mitt ingångsämne kommer alltid att vara svenska.

    Om jag kommer in på till exempel Svenska, Religionskunskap (HT19) och sedan söker in på nytt på vårterminen till Svenska, Engelska (VT19), kommer jag att behöva ta om de kurser jag redan avslutade under höstterminen om jag kommer in då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mohamad,
    om man läser och får betyg i kurserna, behöver man inte läsa om samma kurser. Men, för övrigt, prata gärna med studievägledare på just den institutionen där programmet ges,

    vänligen

    ANNA