Sofia
    Hej! Jag pluggar just nu ett naturvetenskapligt basår, och är ute efter att få full behörighet. Jag fick idag reda på att jag är godkänd i matte 4, men har dessvärre inte klarat matte 3c. Måste jag klara 3c för att få full behörighet till alla program? Eller räcker det att jag har betyg i matte 4 för att vara behörig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,
    om särskild behörighet till en högskoleutbildning är matematik 4, så är det just den kursen man ska ha godkänt betyg i - inte någon annan kurs. Enligt den tolkning som vi fick besked att Antagning.se gör, är man behörig till utbildningar som kräver matte 4 om man har godkänt betyg i matte 4; om man har eller inte har godkända betyg i lägre matte-kurser är irrelevant.

    Vänligen
    ANNA