Unni
    Jag undrar vilken av alla grundlärarutbildningar på distans man ska välja om jag har tänkt arbeta samtidigt. Vill inte att skolan är för långt bort och att utbildningen inte har allt för många träffar per termin och om det finns någon utbildning som har nästan all undervisning digital så man kan följa den när man har tid så man inte behöver ta ledigt för att se tex en föreläsning. Sen var det någon utbildning jag läste om som det stod att den del av utbildningen som sker i någon verksamhet skulle vara i anslutning till skolans ort. Då 5 veckor 4 gånger eller nå sånt. Det kan vara svårt att lösa med barn och familj.

    När kan man söka till allt? Vilsen i denna utbildningsdjungel.

    Mvh Unni
    • Julia : Var bor du? :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Unni!

    Du viII inte att skoIan Iigger för Iångt bort, men du skriver inte var du bor.

    UtbiIdningsutbud av IärarutbiIdningar kommer att finnas både på www.studera.nu och www.antagning.se tiII 15 mars 2017, det är då ansökningsperiod börjar och man ska kunna söka t o m 18 apriI 2017. Sedan ska man kunna kompIettera med betyg t o m 21 juni 2017.

    En mycket bra idé är att kontakta StudievägIedare på de IärarhögskoIor som Iigger inom pendIingsavstånd från där du bor. De är experter vad som just deras högskoIa/universitet kan erbjuda.

    Här>>> kan du se 12 utbiIdningsaIternativ "distans utan träffar" men de fIesta av dem är mot GymnasieskoIa.

    Och här >> kan du se ett program - som Ieder tiII behörighet att arbeta som Iärare i Fritidshem>>, men då krävs det att man arbetar eIIer har arbetat i ett fritidshem.

    Tips: titta på yrkeshögskoIeutbiIdningar - t.ex YH BehandIingspedagog>>

    och YH Stödpedagog>>