Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maria,

    sista dag för Omval i Västra Götaland är 1 juni.

    Om jag förstår dig rätt, går din son på den här skolan idag>>, på IB-programmet. Samma skola erbjuder också Samhällsvet. och Naturvet.programmen med undervisningsspråk Engelska. Vill din son byta från IB till NA eller SA på samma skola? I så fall får ni prata med rektor på skolan i första hand.

    Om din son vill söka till ett nytt program - ett vanligt nationellt program, kan han göra ansökan innan 1 juni 2017. För att kunna göra ansökan behöver han ta hjälp av Antagningskansliet i Göteborgs regionen. I göteborg finns det idag 55 gymnasieskolor - se här>> och din son får söka vilket program han vill på vilken gymnasieskola han önskar läsa... bra att söka flera olika alternativ. Han kommer att konkurrera om plats med sina grundskolebetyg.

    Kontaktuppgifter till Gymnasieantagningen i Göteborgs Regionen finns här>> - på http://antagningskanslier.se

    Hör av dig om du har fler frågor!

    Hälsningar

    Peter syv