Filip
    Hej,
    Jag slutade på min förra gymnasieskola och har börjat på en ny. Jag skrev ut mig från skolan sedan en vecka tillbaka men enligt min skola så står jag fortfarande kvar på den förra skolan. I samband med att den nya skolan inte kan skriva in mig så kan jag inte få tillgång till olika läromedel samt att jag får ingen skol dator vilket mina studier kräver.
    Min fråga är då hur lång tid tar det innan jag blir utskriven från min förra skola?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Vänd dig direkt till rektorer på den gamla skolan och på den nya; rektorerna får lösa det sinsemellan ... du ska inte behöva lida pga fördröjningen i ”pappersarbetet”.

    Studie- och yrkesvägledare

    Du är under 18 år och inte myndig; be dina vårdnadshavare ta tag i den frågan. Förutom rektorer på de två skolorna, kontakta chefen för utbildningsförvaltningen och stadsjuristen i den kommunen där du är folkbokförd.