Hej Abbe!

    På teknikprogrammet läser man Matte 1c, 2c och 3c  som obligatoriska kurser, oavsett inriktning.

    Innehåll i Mattekurserna kan du se på www.matteboken.se och tänk på att Man läser matte 1c och 2c under första året på gymnasiet, dvs det är avancerat spår i matte och det går fort.

    Om du undrar hur mång lektioner per vecka man har, så är det bäst att fråga på den skolan du vill söka till. Lektioner kan vara enkla lektioner eller dubbla lektioner. Man kan ha lektioner á 40 min eller á 60 min. Men det är i alla fall 100 undervisningstimmar i matte 1 och ska man hinna läsa den på en termin, så måste man ha 25 undervisningstimmar på en månad, vilket innebär att det är en timme matte varje skoldag (i genomsnitt).

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA