Hej Sanna!

    Kan tyvärr inte svara på frågan om "ren matematik" läses på systemvetenskapligt kandidatprogram, men tror inte att det gör det. Varför det krävs lägst godkänt betyg i matte 3, kan vara pga man måste kunna ha högt utvecklat logiskt tänkande och ha övergripande förståelse för matematiska modeller.

    Om du inte i programstrukturen kan se att matte ingår, så gör det troligtvis inte det. Du kan också kontakta Studievägledare och programansvarig på just den institutionen dit du vill söka - och de kan alldeles säkert ge ett bättre svar på din fråga, då de jobbar med just den utbildningen på daglig basis.

    Bästa hälsningar

    ANNA