Martina
    Hej!
    Jag vill plugga upp mina betyg då jag har ett par IG:n. Är inte så insatt i de nya betygssystemet men antar att det är ett F.

    Dock har jag, gissningsvis ett stort problem. Jag har F i både idrott och hälsa A samt B.

    Hur går man tillväga i det läget? Eftersom de inte finns hos komvux?

    Mvh Martina

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Martina,

    du kan höja betygen i Idrottskurserna genom Prövningar>>.

    Motsvarande kurser (kontrollera kurskoder som du har i ditt Slutbetyg) mot info nedan...

    Om koder stämmer, då kan du ersätta idrott och hälsa A med Idrott och hälsa 1... och Id/hälsB med Id/häls 2 betygen.

    Om du inte har ett Slutbetyg (utan ett Samlat betygsdokument), hör av dig igen.

    Hälsningar

    Mikael SYV