K

    Hej!

    Jag har svårt med matte och hur ska jag göra för att förbättra och bli bra på det?

    1 Svar

    Daniel SYV

    hej,

    det beror på om du har dyskalkyli (svårigheter med att hantera siffror som troligtvis är ett medfött tillstånd) - om du har det, behöver du specialundervisning med speciallärare.

    Om du inte har dyskalkyli, då kan svårigheterna bero på att du inte har Goda Grunder, att du inte har fått lära dig baskunskaper i matematiken.

    Ta och repetera alla kurser från åk3 i grundskolan - på www.matteboken.se - det är en mycket bra gratis sida som jag varmt kan rekommendera.

    Din mattelärare känner dig och kan ge bra tips och råd. Be att få träffa en speciallärare och göra test som kan ge en fingervisning om du har dyskalkyli eller inte.

    Bästa hälsningar

    D. syv