Guled
    hej,
    det är så att jag har precis gått klart åk 2 på ekonomiprogrammet men det här året har inte riktigt gått bra jag har 3 F från förra året företagsekonomi 1, privatjuridik och engelska 5 det här året kommer jag få F på Matte 2b, marknadsföring, naturkunskap,psykologi och företagsekonomi 2, så jag funderar på att gå om 2an. Ska göra det eller?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Guled,
    om du får möjlighet att gå om ett år på gymnasiet, vilket är en stor förmån och inte en rättighet - så tycker jag definitivt att du ska tacka Ja.

    Fick du erbjudande om att få gå om ett år? För att det är annars, tyvärr, rätt vanligt att man läser vidare, utan någon som helst hopp om att kunna får examensbevis... Att studera är bra, även om man vet att man inte kommer att få examensbevis. Mer kunskap är alltid bra att skaffa sig.

    Sommarhälsningar och lycka till, oavsett vad du beslutar om att göra - gå om ett år eller läsa vidare...

    ANNA