SYV-besökare SYV

    Hej,

    om du vill uppnå kraven för Examensbevis måste du ha "rätt sammansättning av kurser".

    I examensbeviset från inriktningen Natur-samhälle måste betygen i GEOGRAFI 1 och i SAMHÄLLSKUNSKAP 2 finnas med.
    Om din skola kan ge dig möjlighet att under åk3 läsa de två kurser - då kan du sedan ta examen från NA, samhälle. I annat fall kommer du tyvärr inte kunna uppnå examen.

    Prata med SYV på din skola och fråga om byte av inriktning blir möjligt för dig, utifrån möjlighet att läsa Geografi 1 och Samhällskunskap 2.