Zubayer
    Hallå !!
    Dagarna närmar sig till gymnasiet vilket har gett mig väldigt mycket stress även om jag försöker mitt bästa på skolan just nu !
    Problem : Jag vet att tiden har tagit slut för att göra omval till gymnasiet men idag hittade jag ett väldigt intressant gymnasium som jag verkligen vill gå på ! Problemet är att att det är för sent...
    Går detta att fixa ???

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Zubayer,

    det är för sent att ändra i gymnasieansökan. Tyvärr. Men prova prata med Syv på din skola och se om någon sort undantag kan göras. Det kan vara lite olika i olika län och olika antagningskanslier gör lite olika också... jag menar att vissa håller mycket strikt på reglerna ("dead line" är just sista ansökningsdag) men andra kan eventuellt låta Syv på sin syv-inloggning ändra i gymnasievalet. Det är olika hur mycket ansökningsmöjligheter är "låsta". De är låsta för alla elever, den saken är klar. Men på syv-inloggning kan det finnas i vissa län möjlighet att forfarande ändra... Jag lovar ingenting. Vi här på Fråga Syv har ingen möjlighet att ändra i någon ansökan eller på ngt. sätt medverka i att undantag görs vad det gäller datum för sista "valdagen".

    Mitt råd är att du pratar med syv på din skola och ber om hjälp.

    Sedan kan vi alltid hoppas på att lediga platser kommer att finnas på den utbildningen dit du vill komma in på och i så fall går det att komma in senare (om man är behörig och ledig plats finns - kommer man in i så fall).

    Bästa hälsningar och jag lovar att hålla tummarna för dig!

    ANNA