Lucy
    Hejsan!
    Mitt mål är att kunna börja i Handelshögskolan.
    För att kunna bli behörig så måste man ha minst ett C på matematik 3b. Jag valde Sam Sam linjen, och då ingår inte matematik 3 på sin kursplan.
    Jag tänker då lägga till det som en individuell val. Men jag har hört att det går bara få godkänt (E) på individuella valen för att kunna få 100 poäng. Är det sant?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, det stämmer inte! En enda kurs som endast kan betygsättas med F eller E på gymnasiet är GA, gymnasiearbete. Alla andra kurser får man det betyget som man förtjänar, upp till A. Det spelar ingen roll om man läser matte 3 som individ.val eller som Programfördjupning eller som inriktningskurs eller som en obligatorisk kurs inom gymnasiegemensamma ämnen - man kan få A betyg i den kursen, oavsett inom vilken kategori som kursen läses.:)

    Studie- och yrkesvägledare