Hej Sebbe,
    det finns ett antal krav för att kunna få ut Examensbevis; uppnår man inte alla de kraven, får man Studiebevis. Studiebevis ger inte Grundläggande behörighet till högskolestudier.
    Ett av >>> kraven för att kunna ta ut examensbevis från GYMNASIET - är att man måste ha minst 2500 betygsatta poäng; av dem minst 2250 Godkända poäng;
    det finns också ett antal kurser i vilka man måste ha Godkända betyg, ex. måste man ha godkända betyg i Matemaik 1, Svenska 1 och Engelska 5 och i GA, gymnasiearbete. På samhällsvet.programmet som är högskoleförebedande måste man även ha godkända betyg i svenska 2,3 och eng 6.
    ********
    Ang. programstruktur och om det går att ändra inriktning i åk3.
    Se gärna Programplan för SA. OBS! att SAMTLIGA KURSER INOM EN AV INRIKTNINGAR måste finnas med Betyg /kan vara F, men ändå betyg/ - i examensbeviset.