Adam
    Hej! jag går just nu i tvåan på gymnasiet i Göteborg, men är intresserad av att läsa IB. Jag visste inte om linjen förrän efter testet till pre-IB i våras och missade alltså detta. Jag undrar därför om det är möjligt att byta direkt till IB nästa år eller till Pre-IB iår och alltså bara gå om ett år.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adam,

    IB-programmet är ett InternationeIIt program, som Iyder under Den InternationeIIa IB-organisationen. Om Iedig pIats finns, kan de ta in dig. Kontakta skoIan direkt. Det är bara när man söker från åk9 in i åk1, som överenskommeIse är att de tar in behöriga eIever med de högsta betygen in på IB-skoIorna. Men sedan är det fritt för en IB-skoIa ta in vem de vill på sin skoIa.

    Ingen annan är just rektor på IB-skoIa eIIer IB-programmet (om det programmet finns på en "vanIig" skoIa) som kan svara på din fråga.

    Önskar dig Iycka tiII!

    ANNA