Malin

    Jag är osäker på att jag kommer in på personal och arbetsvetenskap i Linköping, kan jag läsa liknande kurser och ändå uppnå samma utbildning dock utan examen? Jag har tänkt läsa kurser som liknar PA i 1 år och försöka komma in igen, men går det läsa några kurser som finns med i programmet som jag sedan kan tillgodose när jag isf kommer in? Eller kan jag läsa programmet helt själv utifrån liknande kurser och som sagt få liknande utbildning?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Malin,

    om alla de kurser som ingår i programmet ges som fristående kurser, och du kommer in på alla de kurser (du kommer att söka separat till varje kurs och varje gång riskerar du att inte komma in) - då får du samma utbildning. Det är dock sällan så att alla kurser ges som fristående. Ofta är det högre antagningsgräns till fristående kurser, än till programmet. Men sök i så fall i första hand till programmet och i andra hand - till fristående kurser.

    Om du senare kommer in på programmet, kan du troligtvis tillgodoräkna dig de kurser som du tidigare läste (om det är samma kurser) - det beslutet fattas av de utbildningsansvariga när du blir Antagen till programmet.

    Om du inte kommer in på programmet, men kommer in på fristående kurser, råder jag dig att efter det att du har läst några veckor, söka upp Studievägledare på din institution och göra planering framåt - t.ex planering av Kandidatexamen.

    Bästa hälsninar och lycka till!

    ANNA