hanna
    Hej! Jag vill gå något gymnasium utomlands. Helst USA, men har inte möjligheter att finansiera något Exchange year eller liknande som tillexempel EF erbjuder. Finns det något gymnasium man kan söka till eller något sätt att finansiera ett Exchange year? som jag redan skrivit så helst i USA med inte ett krav.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    att få studera utomlands helt gratis tror inte jag är möjligt, men det kanske går att ordna det billigare. Kika gärna på www.rotarystudent.se och på www.gymnasieguiden.se/informeras/plugga-ett-ar-i-europa - det är de två billigaste sätten som vi känner till.

    Det är dock ett antal villkor som man måste uppfylla för att kunna delta. Läs gärna noga på hemsidorna (länkarna ovan) och kontakta de som arrangerar resor för mer info.

    Hoppas mitt svar blir på något sätt till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    ANNA