Kazi
    Hej! Jag undrar om man kan välja bort Idrott i 2:an även om man fick F i ämnet i 1:an. Jag tycker inte om att vara med på idrotten så jag vill helst undvika den hel och hållet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kazi,

    på de nationella svenska gymnasieprogram är endast en kurs inom ämnet Idrott (Idrott och hälsa 1) - en obligatorisk kurs.

    Andra kurser inom ämnet idrott är valbara. Du ska inte behöva läsa fler kurser i idrott än just den obligatoriska kurser Id-och-hälsa 1, om du inte vill.
    Prata med SYV på din gymnasieskola om det.
    Lycka till i dina studier!
    ANNA