Oliver
    Hej!

    Jag undrar om jag går på samhällsvetenskapsprogrammet och har individuellt val, kan jag välja programmering 1 som val eller måste man gå på teknikprogrammet eller naturprogrammet för kunna ha programmering?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, du får välja fritt från alla kurser som din gymnasieskola erbjuder - det är därför det heter individuellt val.;)

    • : Om jag skulle gå på el programmet då, skulle jag kunna lägga till matte 1b som individuellt val? Kan man välja 2 kurser som i studieförberedande program och hur länge skulle de ta att komplettera en kurs på komvux?
    • Mikael : På elprogrammet läser man matte1a och du får inte välja ännu en matte 1 kurs. På alla program väljer man 200 poäng individuellt val. Handlar dina frågor om gymnasiet eller om komvux?