Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    antal platser på yrkeshögskoleutbildningar brukar ligga mellan 24 till 35 platser (på se flesta utbildningar). Även med överintag (t.ex kan 40 personer antas även om det finns egentligen 35 platser) så måste alla som fick besked Antagen + några till tacka Nej till sin plats för att du ska kunna komma in på den här utbildningen: utbildning/fei-foretagsekonomiska-institutet/projektinkopare-entreprenadingenjor-bygg-och-anlaggning men till de andra två utbildningar bedömer jag att du inte har någon chans, över huvudet taget (med tanke på vilken reservplats du fick). Jag beklagar att jag måste ge dig just ett sådant svar. Jag tycker (utifrån informationen i din fråga) att du vinner på att förbereda dig på att du inte kommer in på någon av de utbildningar som du nämner i din fråga och börjar förbereda dig inför att till hösten göra någonting annat, som t.ex söka jobb, försöka komma in på någon annan utbildning, söka praktikplats eller fundera på att starta eget.
    Jag blir glad om jag har fel och du kommer in på någon av utbildningar som du nämner i din fråga. Hör gärna av dig senare och berätta hur det går! Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare