maria
    hejhej!
    Jag har en liten fundering över mina betyg.
    jag är just nu som utbytestudent i usa och ska börja första året på gymnasiet när jag kommer hem.
    Kommer mina amerikanska betyg från utbytesåret att räknas i min ansökan eller kommer de inte räknas alls? Ifall de räknas, hur ska man i så fall räkna ut meriten?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Maria, du söker till gymnasiet i Sverige på dina svenska grundskolebetyg. Dina amerikanska betyg bör inte påverka alls, i alla fall så som reglerna ser ut idag.
    Du kan kontrollera det med personal på gymnasieantagningen, om du vill - men jag är rätt säker på att du söker endast på dina grundskolebetyg som du har i ditt SLUTBETYG från grundskolan.

    Hälsningar

    Daniel syv